Netgear RangeMax NEXT Wireless ADSL2+ Modem Router

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 9 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Netgear RangeMax NEXT Wireless ADSL2+ Modem Router op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,3

jacqed 06-07-2009

Vanwege positieve recenties aangeschaft. Installatie via Cd (adsl 1 lijn van versatel) lukte niet maar met een duidelijke installatie handleiding van de netgear site was (handmatige) installatie een fluitje van een cent. Binnen enkele minuten beveiligd en wat een bereik. Zelfs op de 2e verdieping (2 betonnen vloeren) altijd nog goed bereik. Wat een verbetering tov mijn oude e-tech modem/router.

Mr DennisO 05-10-2008

De DG 834NB (Annex B voor ISDN telefoonlijn) aangeschaft, omdat ik het bereik van de Speedtouch 580i in het huis te mager vond. Geen spijt van gehad. Het bereik is nu prima door het hele huis heen.

De installatie van de modemrouter via de bijgeleverde CD lukte mij niet, terwijl ik zeker geen no-know ben. Met de Netgear helpdesk er prima uitgekomen.

Voor mijn laptop de Netgear WN511 adaptor erbij genomen. Die installeren bleek een makkie.
Voor de desktop had ik nog een Sitecom PCI adapter. Deze maakte geen contact met de DG 834NB. Dus toch maar de Netgear WN311B PCI kaart erbij gekocht. Ook hier geen spijt van.
De snelheid van contact met het internet is steeds tussen de 104 Mbps en de 130 Mbps. dus snel zat.

veldenje 05-08-2008

Heb gisteren deze router geinstalleerd via de wizard op de meegeleverde CD. Maakte super snel verbinding met mijn wn311b pci kaart in m'n VISTA desktop, mijn VAIO winXP laptop (wireless-g) en met mijn showcenter 200 ethernert 10-100mbit. WPA2 beveiliging was ook een fluitje van een cent. Ik maak verbinding met internet via mijn Netgear DG843 als model (wireless router deel uitgeschakeld) die in m'n meterkast staat. De router staat nu in de woonkamer en maakt nu verbinding via wirelessN (2 kanalen zijn ook actief) met m'n desktop op zolder. De ontvangst varieerd nag van matig tot goed maar er is in ieder geval altijd een verbinding die niet wegvalt en de snelheid is behoorlijk hoog varrieerd van 60 to 170 mbit. Ik ga nog met depasitie van de router in de woonkamer varieren om te kijken of ik de ontvangst kan verbeteren.

Jeroen301 14-07-2008

Deze router gekocht voor mn zus na zelf ook een Netgear te hebben aangeschaft.
Ik ging ook af op de testen die hij heeft gekregen in PCM en hardware info. Scoorde het beste van allemaal.
Installatie was een eitje, en het bereik en snelheid is echt fenomenaal! Werkt perfect met UPC en herkende direct alle instellingen. Een echte aanrader

MarcelK 27-01-2008

Deze router aangeschaft i.v.m. overstap naar Multikabel. Router staat achter een Motorola kabel modem. Hiervoor een Linksys draadlooze router gehad, maar dat was een hoofdpijn apparaat.
-Deze linksys router krijgt van mij daarom ook een 10 qua installatiegemak (zowel de software als de hardware) en gebruik.
Ik had na mijn overstap naar multikabel een standaard confiugratie staan. Modem op de kabelaansluiting en een kabel naar mijn pc.
Stop de installatie cd er in, start de setup en laat de setup je pc conroleren. volg daarna EXACT de handleiding van de installatie cd (tijdens installatie je kabelmodem uitzetten en de netgear er tussen zetten zoals de plaatjes aangeven) daarna je modem opstarten en wachten tot alle lampjes branden, daarna je netgear aan en setup afmaken. werkte in één keer en de setup duurde ook zoals de cd zei ongeveer 20 minuutjes.
Ik heb trouwens mijn netgear bij mijn pc staan boven en niet zoals de handleiding zegt in de meterkast.
Ik vind ook dat je voor een goed signaal bereik, je modem beter op zolder kan zetten als in je meterkast, maar dat is basic zender-ontvanger.
Ik gebruik me pc bedraad, en heb dus vanaf mijn motorola modem een kabel naar de gele ingang van me netgear gedaan. Daarna het gele kabeltje in de oranje ingang gedaan en in me pc geprikt. (werkt natuurlijk ook prima wat een utp kabel blijft een utp kabel).

Deze modem is trouwens nu de snelste modem uit de tests.

Jurgen2008 13-01-2008

Twee weken geleden een Linksys WAG300N met een WPC300N gekocht. Wat een drama. Als je de computer opstart moest je soms wel twee minuten wachten voor je verbinding krijgt. De WPC300N stoorde vreselijk op mijn geluidskaart zodra er data werd binnengehaald. Helpdesk gebeld; Het kwam erop neer dat het aan mijn computer lag. Ik heb hierna een WN511T Van Netgear aangeschaft, het probleem van mijn geluidskaart was verdwenen.Na deze aanschaf besloten om ook de Netgear DG834N aan te schaffen. Wat een verbetering, alles werkt perfect en mijn snelheid is factor 1.4 dan sneller dan die van Linksys.

Een aanrader

Andre5 09-12-2007

Bereik is prima. Mijn PC staat op zolder, de router 2 verdiepingen lager in de meterkast. Installatie is in feite erg eenvoudig, al moet je wel eerst even de documentatie op CD lezen.

Default staat WPA beveiliging uit, wat ik zeer merkwaardig vind. Als je hem bekabeld gebruikt (4 bekabelde poorten) heb je waarschijnlijk niet door dat wireless gewoon open staat.

Windows Live / MSN Messenger werkt default niet. Je moet daarvoor een vast IP adres op je PC gebruiken, services op de router definieren en op de router de inbound firewall settings aanpassen. Zie www.portforward.com voor details. De documentatie maakt hier geen melding van, slecht.

De documentatie is nogal summier, als je geen ervaring met wireless routers hebt kan dit je wat hoofdbrekens cq. zoeken op internet bezorgen. Verder een perfect apparaat.

Dennis_HH 07-06-2007

Ik ben het helemaal met Rik eens, een super apparaat .
Netgear aansluiten, cd erin installeren en klaar. Ik was op zoek naar een goede en snelle Modem/Router voor een thuisnetwerk met 3 computers en een laptop. Na reviews gelezen te hebben, heb ik gekozen voor dit model en heb er tot nu toe geen spijt van. Nu nog alleen de software voor een VPN tunnel installeren en alles is dik voor elkaar.

Rik van der Kuijlen 15-02-2007

Ik zocht een alles in 1 oplossing om een oud ADSL1 modem te vervangen, en een wrakke Dlink 11b wireless router.
Beetje gesurft en deze gekozen vanwege de Wireless N standaard en het feit dat deze door intel getest is met de centrino chip voor notebooks. Wat me opviel: als je de boel aansluit vindt de router zelf je adsl verbinding en hoef je alleen je login in te geven en dan is het KLAAR. Het bereik is dubbel zo groot dan de linksys wrt54 van mijn buurman, die haakt op de eerste etage al af en de Netgear haalt het constant tot op zolder (rijtjeshuis, betonnen vloeren). Op de zolder staat een oude PC met itunes en windows media connect (muziek en video) en dat streamt Rik door de hele tent. Handig: op de router zit een lampje met de i van Internet. Als dat brandt heb je een stabiele verbinding. Top! De Mac van mijn vrouw werkt er ook goed mee (54mbit, maar dat wordt wireless N 270mbit als Apple eens meewerkt en firmware vrijgeeft). Ze vindt het ding ook Mooi. Ook belangrijk... De instellingen voor een webserver, ftp, games, Bittorrent en zo gaan makkelijk. Een blijverd! Aanrader voor mensen die snellere ADSL hebben genomen op een bestaand modem.